Thursday, December 31, 2009

BYE..BYE..2009.. WELCOME 2010..

Dah nak masuk tahun baru 2010... so, impian 2009 aku belum tercapai.. credit forward to 2010.. hopefully, impian aku akan tercapai pada 2010...

>>>>>>>>>HAPPY HOLIDAY SEMUA<<<<<<<<<

Daa.........

Terimalah CalenderKu utk korang semua...hehehehe...



Thursday, December 17, 2009

Maal Hijrah 1431

Salam..

Menurut kebiasaan kita tidak ada seorang pun selama hidup dalam satu tahun yang bersih dari perbuatan dosa dan kesalahan. Hampir setiap orang di kotori dosa setiap hari, baik disengaja atau pun tidak.

Sesungguhnya demikian lebih berdosa bagi orang yang tidak mahu mengakui perbuatan dosanya, apalagi bertaubat. Dia selalu merasa dirinya bersih dari dosa dan kesalahan. Orang semacam ini sebetulnya ada di bawah pengaruh syaitan yang pekerjaannya memang ingin menjerumuskan manusia ke dalam kehinaan dan jauh dari rahmat Allah.

Agar kita sebagai umat Islam tidak termasuk orang yang selalu berada dalam pengaruh syaitan, marilah setiap akhir tahun kita berdoa kepada Allah. Mengakui kesalahan kesalahan kita selama ini. Menyadari pula bahawa tidak ada yang berhak mengampuni kesalahan kesalahan itu kecuali Allah. Dengan demikian kita telah melaksanakan perintahnya untuk bertaubat, sehingga kita mendapat redha’nya pada tahun tahun berikutnya. Dengan redha’ Allah itu kehidupan kita menjadi tenang dan tenteram, jauh dari segala macam halangan dan rintangan.

Mari bersama-sama kita membaca doa Akhir Tahun..



::DOA AKHIR TAHUN DIBACA SEBELUM AZAN MAGHRIB::
**click pada gambar utk zoom**

& doa Awal Tahun...



:: DOA AWAL TAHUN DIBACA SELEPAS AZAN MAGHRIB::
**click pada gambar utk zoom**

kedua-dua doa ini hendaklah di baca pada petang ini (17.12.2009) bersamaan 30 Zulhijjah 1430.

Selamat menyambut Maal Hijrah 1431...

Wassalam...

Tuesday, December 15, 2009

KASIHNYA IBU......



Wednesday, December 9, 2009

RENUNG-RENUNGKAN...

Kalian mungkin tidak mempercayainya, tapi merupakan
nasihat yang baik untuk dibaca!

Anda mungkin mempelajari sesuatu jika membacanya!! !



::PERTAMA::

Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka
perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.

::KE-2::

Kahwinilah lelaki / wanita yang gemar anda berbicara dengannya,
kerana kemahiran berbicara antara satu dengan lain akan menjadi lebih
penting pabila usia semakin tua.

::KE-3::

Usahlah mempercayai segala perkara yang anda dengari.
Berbelanjalah sekadar apa yang ada atau tidurlah seberapa lama yang
anda perlu.

::KE-4::

Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah.

::KE-5::

Pabila mengatakan, 'Maaf', tenunglah matanya.

::KE-6::

Bertunanglah sekurang-kurangnya enam bulan sebelum kamu diijabkabulkan.

::KE-7::

Percayailah cinta pandang pertama.

::KE-8::

Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak
memiliki apa-apa.

::KE-9::

Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang.
Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi
percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

::KE-10::

Jika berlaku perselisihan pendapat, bertengkarlah secara aman.
Usahlah menyebut nama sesiapa ketika bertengkar.

::KE-11::

Usahlah menilai seseorang berdasarkan peribadi keluarga mereka.

::KE-12::

Berbicaralah dengan tenang dan berfikirlah dengan pantas.

::KE-13::

Apabila seseorang bertanyakan satu soalan yang tidak anda gemari,
lontarkanlah senyuman dan bertanyalah padanya,'Kenapa anda ingin
tahu?'

::KE-14::

Ingatlah bahawa setiap cinta dan pencapaian yang besar akan
melibatkan pengorbanan dan risiko yang besar.

::KE-15::

Ucaplah 'Semoga anda diberkati' apabila mendengar seseorang bersin.

::KE-16::

Apabila anda kerugian, janganlah jadi kurang ajar.

::KE-17::

Berpeganglah kepada tiga R:
(1) Rasa hormat pada diri sendiri.
(2) Rasa hormat kepada orang lain.
(3) Rasa tanggungjawab terhadap semua tindakan anda.

::KE-18::

Usahlah benarkan pertikaian yang sebesar hama merosakkan sebuah
persahabatan yang besar.

::KE-19::

Apabila menyedari bahawa anda telah melakukan kesalahan, usahlah
berlengah untuk perbetulkan kesalahan itu.

::KE-20::

Tersenyumlah ketika menjawab telefon.. Pemanggil akan melihatnya
daripada suara yang mereka dengar.

::KE-21::

Ada ketikanya anda perlu bersendirian.


Renung renungkan lah...
& selamat beramal...



Monday, December 7, 2009

CINTA INI.......

Betapa Engkau Menyintai
Agungkan Aku Bagai Seorang Puteri
Selalu Kau Puja Diriku Ini
Melayang Aku Tak Memijak Bumi

Namun Terkadang Ku Rasakan
Apakah Sikapmu Tak Berlebihan
Aku Wanita Tak Sempurna
Bukan Sekilaunya Batu Permata




Marilah Bersama Jalani Cinta Kita Apa Adanya
Saling Mengerti Dan Sudi Menerima
Kita Manusia Biasa
Marilah Menjaga Kesucian Cinta Rahmat Yang Kuasa
Saling Berpadu Hati Untuk Berdua
Dalam Dakapan Mesra

Nikmati Suka Berbagi Duka
Seiring Denganmu Aku Bahagia
Genggam Jemari Dan Berjanji
Setia Selamanya Sampai Akhir Nanti

Friday, December 4, 2009

KATALIS

Spider - Katalis

Bagaimana bisa ku melupakanmu
Pemilik wajah yang meruntun di kalbu
Sekali tersenyum berzaman ku rindu
Dalam lena masih juga mimpikanmu

Semakin ku nafi semakin manjadi
Semakin ku lawan semakin tertawan
Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata

Tiap nafas mengutus ghairah dan rindu
Mendesakku gadai maruah diriku
Haruskah ku tunduk mengalah padamu
Sedang cinta menuntutku mendugamu




Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap makna

Janjikan ku dapat biar kau ku rayu
Kerana hidup tak bermakna tanpamu

Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata
Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap makna
Sedar, sedar hujung mata
Tertitis tangisan tak terungkap kata


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers