Monday, August 13, 2012

Cerita Baby Ar-Rayyan lagi.....

Salam 24 Ramadhan,

Minggu ni entry pasal Ar-Rayyan jer erk... biasa la.. orang kalau dapat apa2 pon yang baru mesti excited terlebih kan....

Sejak ada Ar-Rayyan ni... acu balik keje jer mesti nak ke rumah abg... sebab x sabar nak gomol Ar-Rayyan... hihii.. sampai ade orang komplain kata tak dapat perhatian lebih....alalala.. kesian kan... ala..awak nanti2 saya bagi la perhatian lebih yer..awak bersabar jap...

Sabtu lepas acu bawak hadiah bagi Ar-Rayyan... acu belikan ni kat Ar-Rayyan...

ELC Sofa..beli kat Piya Bajubaby Atasrak...TQ dear...

Berpeluh jugak la acu & acik Fyda nak setup benda ni... pelampung tu sampai acu & acik Fyda bawak pi kedai moto la sebab nak masukkan angin..hahaha.... lawak jer.. tapi, Ar-Rayyan punya pasal... ape pon boleh...

Yeayyy... akhirnya Ar-Rayyan dapat landing2 atas ELC Sofa tu....



Ok..sekarang jom layam gambo2 Ar-Rayyan jer...hihhii...


 Ar-Rayyan dengan kakak sepupunya... Qaseh.. apesal kakak Qaseh muka ketat tu...hihihi...








Sedikit info tentang pemilihan nama Muhamad Ar-Rayyan... bersempena dengan bulan Ramadhan bulan barakah ni...


Syurga itu mempunyai sebuah pintu yang dinamakan Ar Rayyan yang tidak memasuki pintu itu selain daripada orang-orang yang berpuasa. Dan dijanjikan dengan menjumpai Allah Taala pada balasan puasanya.”(Bukhari & Muslim)           

“Sesungguhnya di dalam syurga terdapat sebuah pintu yang diberi nama Ar Rayyan, pada hari qiamat nanti, orang-orang yang berpuasa akan melaluinya, dan dilarang masuk selain daripada mereka, dan jika mereka semua sudah masuk maka pintu itu akan ditutup.”
 (Bukhari, Muslim, Turmizi & An Nasa’I)


p/s : mulanya baba dia nak letak Muhammad Rayyan jer.. so, acu dia yg suggestkan Ar-Rayyan...sedap tak nama tu...=)


En. Raksasa VS En. Otomen... Sudah Baca Harap Komen !!! :D

5 comments:

  1. sedapnya tengok dia tidoooooo..

    ReplyDelete
  2. comelnyer! best nama dia, pandai acu bagi nama. hehe

    ReplyDelete
  3. wahhh ni geng al-zahra nih...hhehehhe

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers