Monday, March 29, 2010

YANG SERONOK, YANG PENAT & YANG SEDIH....

Happy mOnDay u olls.....

Camner hari ni..ada sehat ka?

Aku ok jer.. ape cer weekend korang erk? Weekend aku mmg sgt menyeronokkan, memenatkan & menyedihkan..

Ape kata kite cer yg menyeronokkan dulu..
on saturday..aku dengan rasa bangganya disini nk bagitau yg akhirnya aku dapat peluk budak comel lote..ms.Sofia...sudah lama aku ngidam nk peluk dia tau..kalau siape yg xtau.. ms. Sofia ialah puteri sulung pada kak nid's kite... sangat teruja... pulak tu si sofia ni plak suka bergambar.. bila kite capture jer.. terus tergelak dia.. dlm dok merengek pon.. dia boleh tergelak.. so cute...:)
Mula ingt xde rezeki nak jumpa.. sbb kami plan nak TGK BINTANG sesame mlm tu.. atas sbb yg xdpt dielakkan.. terpaksa di cancellkan.. but, ok la.. walaupon pertemuan kami sesingkat cuma..tp, ade jugakla story yg kami sempat sembang.. sampai hubby kak nid's memberi isyarat dengan mempress enjin kete menandakan masa utk kami berstory sudah tamat..hehehehe...
xpe..byk masa lagi..InsyaAllah..nanti kita jumpa lg yer kak nid's.. :)

Antara foto yg sempat di capture....


tgk... dia suka bergambar kan....


sofia with aunty shud...


alamak.. dia da boring ngan aku...huhuhuhu...

2ndly, story yg memenatkan.. tp, menyeronokkan juga....
Semalam, aku gi kenduri kawin Fifie di Parit Buntar, Perak.. Fifie ni aku kenal dalam FB jer.. dia cantik & sgt baik... dia jemput aku ke majlis kendurinye.. siap send kad jemputan lg.. xnak menghampakan Fifie.. aku gi jugak..bawa mak abah & ank sedara aku Farish.. tp, cuaca disana sgt panas... tu yg memenatkan & bercampur menyeronokkan... :) tapi u olls.. kenduri dia mak aii.. ramai giler.. 13 biji khemah beb.. aku suka sgt pelamin dia.. ala2 taman gitu.. tema pupple & pink.... anyway.. selamat pengantin baru Fifie.. moga berbahagia hingga ke hujung nyawa... nanti shu kawin Fifie dtg jugak tau..hehehe....

Antara foto yg sempat di capture....


fifie & hubby


pelamin dia cantik sgt beb.. i like...



merpati 2 sejoli... :)

Lastly, story yg menyedihkan...
Selepas balik pada kenduri kawin Fifie, aku de date ngan MusangBerjanggut aku En. Fairuz.. sedap nama dia.. aku pggl musang berjanggut plak..hehehe..xpe.. dia x marah pon..... nak gi tengok muvie "ALICE IN WONDERLAND".. last week dah gi.. tapi, fully booked.. so, kami ingt this week myb org dah surut skit.. untuk tidak menghampakan kami.. aku dah book online tiket.. elok aku kuar rumah jer.. fone bunyi.. 1 of my makcik call gtau.. makcik sedara aku meninggal kat Penang sana... so, impian nk tgk alice in wonderland terbantut...
lepas pada tu..kami sekeluarga pergi ke Balik Pulau Penang sana..
Arwah Makcik sedara aku ni actually 5 tahun yg lalu.. dia kena strok.. dia x leh jalan..Dia meninggal pon dalam tido.. aku sangat sedih sbb dia adalah seorang makcik sedara yg sgt friendly... hari tu dia penah cakap teringin nak rasa nasi minyak aku.. tapi, hajat dia x kesampaian... ALLAH lebih sayangkan dia... semoga roh Arwahyarhamah Cik Salmah dicucuri rahmat ALLAH.. Al-Fatihah....

So, itu lah cerita tntg weekend aku.. ade yg gembira & ade yg sedih...

Jumpa lagi.. daa.....


8 comments:

  1. huhuhu.. tu la kehidupan seharian kita kan ada yg gembira ada yg menyedihkan... takziah pada keluarga aunty shu yg meninggal...

    ReplyDelete
  2. betul la lady.. camtu la kehidupan kite... thanks yerk...

    ReplyDelete
  3. comelnye si Sofea tuuu...kem salam kt dia ye..

    pelamin fifie tu mmg cntik..bj die pun cntik gakk..sume2 cntiklaa...

    takziah utk mak sedara shu ye...jgn sedih2 ye..

    Alice tu g tgk next week la lak ye..hehe..titin pun tak tgk lagi cite tuuu :(

    ReplyDelete
  4. boleh..insyaAllah..shu pon teruja tgk pelamin dia..thanks yer tin..shu x sedih sgt pon.. terkilan jer... pasal alice in wonderland tu..cam xde harapan la nk p tgk.. kang show dah habis.. huhuhu...

    ReplyDelete
  5. comel la baby tu...lisa rasa nak cubit jer pipi dia..nak geget pun ya jugak...oh ya..thanks menjenguk blog lisa..dania umur nak masuk 6 thn september nanti..

    ReplyDelete
  6. no mentioned... jgn kata lisa.. shu pon rasa cam nk geget si sofia tu..hehehehe...

    ReplyDelete
  7. anak sapatue....dok tinggi nya..ataih bumbung gheta.....ahahahahaha.....dahtu perot tak kover.....BOlat sajaa...sebab sofia kenyang makan nasik goreng hat tak sdp tu kan...kikikik...
    saya pun happy sebab dpt jmpak kamu...yahOOOo...

    nyway, ALFATIHAH buat unti shud....moga ditempatkan di kalangan para soleiHin....

    ReplyDelete
  8. bolat2 pon seksis tau..:)
    thanks kak nids.. mudah2n dia dtmptkan dkalangan org yg beriman..amin....

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers