Thursday, September 23, 2010

Cerita 5 Syawal....

Dah 5 Syawal... ni agak2 cite aku sampai 30 Syawal kot no..hehehe... layan jer...

5 Syawal barulah berkesempatan balik umah maktok kat Tanjung Bunga.... kalau ikut plan kitaorang nak balik on 2 Syawal.. tp, oleh kerana ferry & Bridge jem giler..so, hajat x tertunai...:(

Ingatkan bila dah raya ke-5, umah maktok dah lengang..tp, tidak.. sedara semua pakat dok ada lagi..:)

Sampai umah maktok..apa lagi bermaaf2an la ngan maktok & mak/pak sedara yg ada... scene airmata kembali lagi..hehe....itu perkara wajib dihari raya ok...


P9140351

Haaa..ni la maktok aku.. maktok aku ni malu sikit nak bergambar.. jenuh dok panggil dia tgk camera.. dia xnak jugak... hehe...


Aku yg ade skrg maktok jer la..The only one maktok Yam ..tokwan sebelah mak & abah dah xde.. maktok belah abah pon aku x sempat jumpa.. tgk gambar jer... Al-Fatihah tuk arwah tokwan, tokayah & maktok embun... :(

P9140314

Sebelah kanan tu makcik aku & mak aku.. makcik aku ni pandai masak u olls... cakap jer ape.. semua dia pandai.. menu favourite aku kalau makcik aku masak ialah.. Laksa & Nasi Lemak.. terangkat beb... aritu masa abg aku kawen.. dia la yg wat side menu laksa penang ... semua org puji sedap.... nyumm..nyumm...

Hari tu makcik aku masak nasi, gulai ikan bawal, sayur campur, ulam-ulaman & ofcoz sambal belacan wijib ade.... seeeedappp!!!!!!!!!!

Pas makan rilek2 kat luar... kasi kena angin skit.... umah maktok dekat ngan laut.. so, angin yg sepoi2 bahasa tu best jer....:)

Skrg time to posing2 bergambar....hehehe..:)

P9140310


P9140311



P9140308



P9140316



P9140330



P9140326

P9140328



P9140318



P9140346

Qaseh da panas.. semua baju dah tertanggal..tinggal pampers jer..hehehe....

Ok da penat bergambar masuk dalam plak.. makcik aku goreng pisang tanduk yg ranum & garing... favourite aku jugak tu... nyummm..nyum...:)

Malam baru kitaorang gerak balik sebab abah puasa.. so, tunggu sampai abah berbuka dulu baru kitaorang balik...:)

Tak puas bergambar..atas ferry sambung lagi... hehehe....

P9140391

actually, gambar ni fyda dok perbetul tudung.. tapi nampak cam dok merenung masa depan plk..hahahaha...

P9140396



Ok, tamat sudah Syawal yg ke-5... ade lagi beb... so, tunggguuuuuuuuuuuuu..........




6 comments:

  1. orang tua paling suka bila anak cucu dia datang ziarah.. jangan lupakan diorang selagi hidup..

    ReplyDelete
  2. bestkan bila raya-raya nie baLik kampung jmpak sanak sedara...terubat kerinduan

    ReplyDelete
  3. syu...lawa baju...akak suka...beli mana

    ReplyDelete
  4. Tapak kaki ~ betul tu... setakat ni shu x penah lupa maktok.. dia jer tok yg shu ade...

    ReplyDelete
  5. kak mimy ~ lawa ke...tq2.. shu beli online...kat FB..:)

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers