Monday, April 12, 2010

Aku Suda Rajin... :-)

Salam... hye semua.. sihat kot no..

Sabtu baru ni.., entah kenapa mood rajin aku dtg... mama ngan abah pon cam pelik tgk aku tetiba rajin... hahaha.. lawak kan.. bila dah rajin tu mula la aku nak mengemas la.. memasak la..
Kebetulan, mama teringat nak makan bihun goreng.. soh abah pi market beli apa yg patut.. aku dengan volunteernya nak wat bihun goreng tu.. mcm teror jer... tapi seingat aku, aku penah sekali wat aritu.. masa raya tahun lepas.. time tu Fairuz dtg beraya umah..hehehe... masuk ni kali ke-2 la aku nak wat... tp, aku cam x konfiden jer nak wat.. takut x sedap ke..@ pas makan sakit perut ke..hehehe.. takut gak..


bihun goreng cik siti...

Finally, bihun goreng aku jadi jugak...bagi mama ngan abah rasa ... diorang cakap cukup rasa dah.... (tp, mmg aku letak MAGGI cukup rasa pon..hehe..)... cuma abah aku ckp pedas sikit jer...overall ok.. pass...

Mama aku ok jer x banyak komplen.. abah aku tu jer... buat pi la camner pon.. mesti nak komplen gak.. tp, xpe.. komen yg membina... hahaha...

X dinafikan.. lately ni aku mmg suka memasak.. kenapa aku xtau... rasa seronok plak bila memasak ni.. tambah plak ape yg kita masak tu dpt pujian kan... dulu nak masuk dapur bukan main liat.. nak tolong mama aku kat dapur pon pikiaq 10kali..hehehe.. tapi sekarang tidak lagi....Tapi aku ade kemusykilan skit kat sini... bila aku masak.. aku x excited plak nak makan apa yg aku masak tu.. kdg2 aku x sentuh langsung sampai ke sudah...


menikmati bihun goreng cik siti with tea'o panas sambil menonton konsert AF8

Lepas ni nak pikiaq menu apa plak utk ujung minggu nih...

p/s - 2 minggu lepas aku buat laksa Penang...sedap oooo...hehehe...

7 comments:

  1. aduh...dan-dan teLIoq....sdpnyaaaa

    ReplyDelete
  2. fuh! memang gandingan yg mantop meehoon goreng + air teh-O!

    ok la tuu... esok2 kalau dah berumah tangga... harus sudah tidak kekok lagi tuk berada didapur kannn.... don't worry.. practice make perfect! :D

    ReplyDelete
  3. hehehe.. kak nida terlioq ka? balik satni terus pi wat bihun goreng...:) xpon pi cari yg xpress punya...

    neena,
    sedap kan pekena teh o ngan bihun grg...yummy.. kena plak tea cap 888..hehehe...

    sedang giat berpractice ni..:)
    mana nak tau nanti bakal mak mentua sayang..heeee...

    ReplyDelete
  4. aisehhhh tetibe ghaser nak makan bihun goreng ngan teh o plak..tapi nak yang macam gambor kat atas tuh jugakkkk....adoilaaaaa.....

    salam singgah yerk..

    ReplyDelete
  5. nak sama cam atas tu shi3la???? mai la umah.. shu buatkan..hehehe... serius ni..

    thanks erk sudi singgah sini.. :)

    ReplyDelete
  6. Ha...nampak dh memang sedaap bihuunnn tu..Leh hidang kt mertua yg dtg nanti.Pasti mertua SHU confident habis apa x nya, dia tau anak terunanya x tidor kelaparan bila kawin nanti..He..he..cepat lah makan nasi minyak!!!

    ReplyDelete
  7. hehehe.. ade2 jer makcik norli ni... baru nak belajar2.. tp, minat makin menjadi2 ni..hehehe..

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers