Thursday, September 22, 2011

DAPUR SHU SHINJU ~ Apom Gula Hangus

BAHAN-BAHAN :

2 1/2 Cawan Tepung Gandum
2 Sudu Teh Soda Powder
1 Cawan Susu Cair
1/2 Cawan Gula
2 Biji Telur

Bahan Untuk Gula Hangus:

1/2 Cawan Gula & 1 Cawan Air.

CARA-CARA :

1. Ayak tepung gandum bersama soda powder & ketepikan dahulu.
2. Pukul Gula & telur hingga kembang.
3. Masukkan susu cair.
4. Untuk membuat gula hangus, masak gula di atas dapur. Kacau selalu supaya gula tadi tak berketul. Apabila gula dah keperangan masukkan secawan air. Dan masukkan gula hangus tadi ke dalam adunan.
5. Kemudian masukkan tepung yang diayak tadi sedikit demi sedikit.
6. Sapu bekas adunan dengan butter supa adunan tak melekat bila dah masak nanti.
7. Kukus adunan selama 1 jam.
8. Siap untuk dihidang.





SELAMAT MENCUBA !!!!!!

 

En. Raksasa VS En. Otomen... Sudah Baca Harap Komen !!! :D

8 comments:

  1. Shu...yun nak cuba..
    Nt yun update yep..heheh
    Thanks sharing...Muahhhhhh :)

    ReplyDelete
  2. perghhhh...ko ni asik masak jer....cer acu shu tetiup aura kerajinan masak tu kat mommy ayra ni kejap..aku ni da nape malas beno

    ReplyDelete
  3. nmpk cam senang sis...tp kalau ikutkan akakkkk ko ni..tah bila yhn bolrh buat...nway..TQ for the recipe...

    ReplyDelete
  4. dappppp nyerrrr!!!! nanti nak try lah! thanks dearrr for the recipe!! :D

    ReplyDelete
  5. sedapnye....

    nk try jugak nnti...

    terima kasih byk2 sbb share resepi

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers