Thursday, August 18, 2011

WAWA saya dah takde.... sedeyyy !!!!!

Salam 18 Ramadhan..

Tanggal 17Aug bersamaan 17 Ramadhan, my little WAWA dah tinggalkan saya.. tinggalkan anak2nya yang kecik & comel.. pemergian WAWA tak disangka..

2 minggu lepas, WAWA dah nampak tak sihat... dia taknak jaga anak dia.. dia taknak makan.. badan WAWA makin kurus.. sampai anak2 WAWA asyik berbunyi tak henti.. terpaksa kami pegang & paksa WAWA tuk bagi anak2 dia menyusu..

Minggu lepas, WAWA nampak lemah sgt2...nafas WAWA naik turun naik turun.. kuat bunyi nafas dia.. at the end, abah bawa WAWA ke klinik.. doktor cakap WAWA penat.. Doktor bagi 2 suntikan kat WAWA & bagi ubat..

2 hari lepas tu, WAWA nampak aktif sikit.. 2 hari tu jugak WAWA spend masa menyusu dengan anak2 dia... anak2 dia pon 2 hari tu xde bunyi langsung sebab dapat menyusu.. petang semalam, WAWA lalu depan saya kat hall.. dia duduk depan saya... lepas pada tu dia keluar lompat2 pagar... saya fikir WAWA dah makin sihat ni...

Tak sampai setengah jam, abah panggil saya & cakap "WAWA dah mati"...

Saya cepat2 gi tengok dia.. cuba2 tengok mana tau dia cedera kat mana2.. mana tau dia gaduh ngan kucing lain.. tapi, takde.. badan WAWA elok jer.. cuma nampak air liur dia meleleh... terus saya nangis kat situ... :((

WAWA.. saya rindu kamu...:((

Petang tu jugak kami semadikan WAWA sebelah kakak dia KIKI.. :((

WAWA ni seekor kucing yang sgt baik.. selama dia dengan kami, WAWA tak pernah nak gigit @ cakar... dia baik sgt.. tiap kali saya nak gi kerja.. dia akan tunggu depan pintu..& setiap kali saya balik keja..dia akan berlari dtg kat saya sambil bunyi.. meow !! meow !! (tandanya soh bagi makan dia).. kalau kami keluar kemana2... bila balik dia dulu2 nak masuk umah.. berdiri depan pintu.. bila buka pintu.. dia yang pertama dulu masuk.. WAWA... rindunya kat kamu...:((

Semalam, anak WAWA seekor dah ikot jejak maknya... masa abah nak bagi susu kat anak2 WAWA.. tengok seekor nampak lemah.. abah bagi dia susu.. tapi, tak lama pastu..dia tak dapat diselamatkan lagi... malam tu jugak kami semadikan anak WAWA...

Sekarang tinggal 3 ekor anak WAWA.. harap diorang kuat...

P5240683

P5240692
WAWA yang manja...

P5240687

P1010494
WAWA masa ni dah takde... kurus sgt dia...

P1010495
RIP WAWA...

P1010499
anak WAWA yang tak dapat diselamatkan lagi... Abah suka anak WAWA yang ni...




En. Raksasa VS En. Otomen... Sudah Baca Harap Komen !!! :D

12 comments:

  1. klu kita dah sayang kucing @ apa2 binatang klu mati kompom sedey sangat kan..huhuhu sama macam maktok dulu kucing kesayangan dia mati...siap nangis..

    ReplyDelete
  2. sedihnya..huhu..kalau sy, dah meraung2 dah...huhu

    ReplyDelete
  3. cianyer...penah kehilangan kucing kesayangan..siap buat kubur lagik...

    ReplyDelete
  4. *bergenang air mata*

    sabar yer shu... walaupun akak tak bela kucing.. tapi akak suker ngan kucing.. so memang leh rasa kehilangan yg shu hadapi... moga anak2 WaWa leh beri kecerian pada Shu dan keluarga nanti yer...

    ReplyDelete
  5. @Shu Shinju try buat k ? nnti i tengok jenis mata u.

    ReplyDelete
  6. kesiannyer.. sedih kita.. mcm kita ri2, LELA mati.. WAWA shu kena racun kot... sedih...

    ReplyDelete
  7. akak sedihh..baru rasanya advise kat shu apa yang patut..sedih tgk keadaan wawa yang kurus murus..sedeh...dia sihat gemuk kan...sedih nya....akak faham kucing mati...seminggu berair mata...tak tertahan tahan...sabar yer shu

    ReplyDelete
  8. sedinyeeee...

    takleh tgk kucing mati....sedih sgt2....sabar ye shu....

    ReplyDelete
  9. kesiannye..

    bawak gi klinik haiwan la cucok..takut dia berjangkit ngan ibu dia sakit tuh

    ReplyDelete
  10. uwaaa.. sedehnya.. saya pon pernah kucing mati.. yg sekor kena lgr motor, terkeluar biji mata.. sedih sgt tgk time tu.. dia kucing plg manja ngan saya.. nampak saya ja, mesti selalu naik atas saya, pastu jilat2 baju saya.. sedehnya.. saya leh rasa kehilangan shu.. =(

    ReplyDelete
  11. aik kenapa wawa buleh jadi slim...memang erk...anak dia pon mati ka...uishhh ape hal serentak ehh?

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers