Thursday, October 20, 2011

Abah Saya Seorang Pekerja Yang Gemilang & Cermerlang... Bangga Jadi Anak Abah !!!!!

Salam...

Kali ni nak kongsi cerita pasal abah saya... abah saya dulunya seorang pekerja yang sangat dedikasi... tak macam anak dia ni..pemalas...hihihi...

Abah cita..dulu masa time abah masih berkhidmat ngan Penang Port Sdn Bhd. Abah jarang ambik MC.. kalau ada pon 3-4 tahun sekali... percaya tak???? wow...

Kadang2 cuti raya pon abah kene keje...huhuhu....

Antara penghargaan yang pernah abah terima....


 

time ni abah nampak gemuk skit... sijil penghargaan dari CEO Penang Port.. Ibni Hajar...

Abah jugak pernah didatangi sekumpulan student dari mana ntah... buat liputan tentang keje abah atas feri...


Dan jugak abah pernah didatangi wartawan Berita Harian & Harian Metro tuk ditemuramah...

masa ni diorang wat liputan pasal "bertugas di hari raya".. sedih ooo...time2 raya pon abah kena keje...

Sini saya nak share keratan akhbar 7 tahun yang lalu.... wat kenang-kenangan....hihihi...

Berita Harian keluaran bulan ramadhan 28 Oct, 2004.









Harian Metro keluaran 27 Oct, 2004

Sekarang, abah dah pencen..lama dah..almost 6 years...walaupon dah pencen, abah rajin wat keje kat umah.. cuci halaman.. vakum segala habuk2 kat umah.. aritu abah sambung dapur bagi besar lagi kat umah sorang2 dia...&  berkebun juga...macam2 pokok abah tanam belakang umah tu.. & the latest abah nak buat porch tuk letak kereta baru saya...opsss....acah jer...:p

Sangat bangga ngan ABAH SAYA.... macam selalu abah cakap... Kerja kena AMANAH...kalau tak, tak berkat gaji yang kita dapat...huhu...


So, marilah kita bekerja bersungguh-sungguh...:D


En. Raksasa VS En. Otomen... Sudah Baca Harap Komen !!! :D

8 comments:

  1. Shu! kim salam kat Abah! caya la Abah, u such a great father...moga Abah Shu sihat sentiasa...

    ReplyDelete
  2. wahhh bagus abah sis ! tp sape punn abah kite,,sure kite kene bngge dgn abah kite kannn heee

    ReplyDelete
  3. br2 ni abh sy pun dpt anugerah pekerja cemerlang....sbb tu bila sy nak Mc ke nak cuti ke kene bletiaq panjang...haishhhh

    ReplyDelete
  4. Setinggi-tinggi penghargaan dan TAHNIAH buat encik Zainol. saya nk TABIK SPRINGGG!

    ENcik Zainol perwira negara.. pekerja awam patut contohi beliau...

    Tahniah Shu kerana mnjadi Anak Abah

    *lepaih ni jgn ambik MC haaaaa*

    ReplyDelete
  5. shu memang patut berbangga ngan abah...mencari rezeki penat lelah untuk seisi keluarga...Insya Allah berkat...amin

    ReplyDelete
  6. abah u memang COOOLLL.....even dah berusia..ENSEM masih ada..eheheh

    shukur abah dikurniakan kesihatan yg baik sampai la.....shukur..shukur

    ReplyDelete
  7. sbg anak..kita mesti bangga kan..walau apa pun kerja ayah kita...

    ReplyDelete

Comment seikhlas-ikhlasnye k.. xmo plastic2... InsyaAllah... Anda akan diberkati...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

♥♥♥ Tinggalkan Nama & Link Anda Disini Yer ♥♥♥

♥♥♥ Usia Blog Ni... ♥♥♥

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers